Dag 37 av 88

image44
(bild info: jag bara to en bild pa min kamera och de raka vara denna, ild pa fol och mamma nar vi var nere  i skane och gick med amanda som red dessan, fotade jag deta kort, fint tycker jag)

Dagen

Ja dagen idag har varit fullt os makalos hela dagen.. men da e nastan alla sondagar ar de e hemma.. eg skulle de vara mkt skonare att fa aka bort pa sondagen, da de e hemma da..
Val e det som e jobbigast, hon bossar med mig hela tiden och sa fort jag satter mig ner och slappar i mer an en minut, hittar hon pa massa andra saker att gora. Fick en lita med saker att gora imorgon.. ha h a ha ah sager jag bara.. forrutom alla andra saker jag ska gora som vanligt nar de e mandag och ja vanlig dag sa ska jag:

1. kratta stenarna(de e sma stena ca: 3cm i diameter) nere i stora faltet, gangarna och lilla hagen uppe(detta e svin tungt och jobbigt da allt ska krattas uppfor backen da hundarna drar de nedat nar de springer)
2. Tvatta alla leksaker. Alla gummi leksaker ska tvattas for hand, och alla tyg ska in i tvattmaskinen, oh om de e hal i dom, ska de sys igen, Dessutom.. DE HAR MILJADERS LEKSAKER dhhaaa..
3. borsta bort underpalsen pa Sonny och Mindy
4. klippa sonny och mindy
5. skura ovre dack
6. Ut i skogen efter stora stenar, att stapla in under buskarna da hundarna gravt dar
7. Kratta igen alla hal i gruset pa bak sidan
8. Strippa Rachel
9. Strippa Morris

ja de var listan over morgondagen... men ja tank pa att detta ar utover de vanliga.. alltsa utover att jag ska stada hela kennlen, slappa in och ut hundarna 100 ganger, mata dom, stada efter dom, skura rastgardarna, tvatta stenarna  som e i ovre hagen(allts med hogtrycken) plocka allt bajs, byta vatten en 4 ganger till alla, och se till att de alla ar lugna inte forstao ngt, ge de som ska ha sina medeciner, smorja oron, limma om oron som lossnat lite, lukta och halla oronen rena.
OCh ja valeria brukar vilja ha min hjalp med seda att typ bara in saker fran bilen, gora i ordning hundar till henne at ta med till jobbet, och ja allt mojligt...

For att hinna allt dettasa gar jag forst i sang runt 00: 30.. och gar upp nar hundarna vaknar, vilket kan vara allt fran 03 00- 05 30..  sa ja nagon somn att hanga i  julgranen ar det inte talan om

En fraga.. e det lustigt att min kropp borjat saga ifran.. jag har borjat bli seg, mina hander hnger inte riktigt med, de gor ont i alla mina leder(men ja de brukar de gora)
och jag kanner ingen ork, gladje eller har absolut ingen motivation for nagonting..


det enda roliga, de som far mig att ma bra ar nar jag talar med de hemmifran.
Jag lixom lever upp och kanner mig mer lycklig da, de far mig varm innombods.
jobbar pa och kampar vidare for att tiden ska ga, ser fram emot mina lediga timmar pa torsdagar, kampar pa for att de snart, snart ska vara den 10 okt...
Dock e dagarna jag e ledig ett ar timmar fantastiska, att fa se washingto och allt, de e sa saaa skoj. hade dock vart skoj att ha nagon att dela upplevelsen med, ist for att vara ensam hela tiden.. USA e def ett land jag skulle vilja aka till pa semester, och ha folk att dela de med..

massa kramar till er hemma.. bara 51 dagar kvar

Kommentarer
Postat av: Jennie

Annie, du måste ju säga ifrån när det blir för mycket! Dela upp sysslorna på flera dagar, det kanske blev ett missförstånd mellan er? En vanlig mänsklig skulle inte klara av att göra alla dessa saker på en dag. Se till att prata med dom så du inte jobbar ihjäl dig!
Ta hand om dig och stå på dig!
Kramar

2007-08-20 @ 16:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback